Grafický designér je poslední instance

Jsem Zdeněk Sládek z grafického studia Protein. Vybral jsem pro vás několik konkrétních příkladů, co děláte v marketingové komunikaci špatně. Grafický designér je ten poslední článek, který naposledy a dost výrazně ovlivňuje, jak před zákazníkem vypadáte. Tiskárna to už jen vytiskne, programátor naprogramuje, lepič plakátů vylepí. Tak se podívejte, jaké průšvihy dovedu napravit.

Produkt máte až na posledním místě

Je to právě váš produkt, za který chcete získat peníze. Přesto jsem se nedávno setkal s prezentací, ve které byl produkt poprvé uvedený až na deváté straně. Tam byl navíc zcela ukryt v dlouhém odstavci. Jindy jsem viděl webovou stránku, na které produkt zabíral jen 7 % plochy. Produkt je dobré představit dříve, než znuděné publikum odvrátí svůj zrak.

Podívejte se na výsledky práce studia Protein

Říkáte jen my, my, my

A co je tam vždycky místo produktu? Marketingové bláboly o vlastní dokonalosti, o tři sta padesáti certifikátech, o kancelářích s mramorem, o dvoře plném aut. Nejhorší jsou řeči o uceleném, komplexním řešení na míru. Nikde se ale jako zákazník nedozvím, k čemu konkrétně mně! by to mělo být užitečné. To si musím odvodit sám. Problém je, že nemusím.

Lžete si do vlastní kapsy

Vybavím si několik případů, kdy mi lidé od klienta tvrdili, jak je pro ně důležitý vřelý vztah s jejich zákazníky. Jenže celá komunikace měla šedivou barvu a studená byla jako psí čumák. To nemusí být špatně, jen vřelé to není. Podobné rozpory nacházím u výrazné většiny firem. Často za to může absence plánů a stragetie komunikace značky.

Ukazujete fotky něčeho úplně jiného

Fotky z fotobanky jsou levné, ale nejsou vaše. Jsou tam jiní lidé, jiné prostory, jiné detaily, jiné všechno. Navíc jsou dost profláknuté, takže to zákazníci hned poznají. Nabízí se pak otázka, co ještě předstíráte? Ta slova o spolehlivosti a důvěryhodnosti, o vašem obětování se pro zákazníka – ta jsou také z nějaké fotobanky? Slova a obrazy raději žádné než falešné.

Chyby otupujý vaši důvěryhodnost

Hrubky a typografické chyby, faktické nepřesnosti a další chyby. Nikdo nemůže říct, že v životě neudělal chybu. V marketingové komunikace tomu lze ale předcházet dostatečnou péčí. Pro vás je to možná neosobní komunikace s celým balíkem lidí, jenže každý zákazník jednotlivě vaše zprávy přijímá docela osobně. A nedůvěra v ledabylý letáček se projeví nedůvěrou k vaší značce.

Jsem Zdeněk Sládek, napište mi e-mail nebo rovnou volejte 603 323 436, zkontroluji vaši značku včas

Tohle bylo jen několik do očí bijících chyb, které mohou nastat i když je samotný design vkusný a pohledný. Jak udělat věci správně, je na trochu delší povídání. Napište mi nebo zavolejte, prověřím vaši komunikaci a grafický design. A když budete chtít, vše vylepším se svým studiem. Pokud ještě pochybujete, podívejte se na moje články a vystoupení. Více o mně najdete v mém curriculu vitae. Ve studiu Protein vytváříme značky a jejich loga, weby, obaly a prezentace. Máme na to svou metodu OBSAH+FORMA. Měli byste se také podívat na naše práce.

Jsem Zdeněk Sládek, napište mi e-mail nebo rovnou volejte 603 323 436, zkontroluji vaši značku včas